![]() |
![]() |
Is het tijd voor een nieuw bedrijfslogo?
Als bedrijf kan het voorkomen dat je na verloop van tijd niet meer tevreden bent over je huidige logo. Dit kan komen doordat de mogelijkheden in de grafische sector zijn veranderd, maar ook doordat je nu pas inziet dat het logo niet goed past bij je bedrijf en diensten of producten. Bij het herontwerpen van je logo zijn een aantal factoren van belang:
- Hou rekening met je huidige naamsbekendheid. Een heel ander ontwerp kan ervoor zorgen dat mensen die jouw merk eerst waardeerden, het nu niet meer zullen doen. Wees dus voorzichtig met verandering als je niet zeker weet of het een verbetering is.
- Hou het simpel. Een eenvoudig logo is op de lange termijn goedkoper en zorgt ervoor dat mensen je bedrijfsnaam beter onthouden.
- Zet je tekst om naar lettercontouren en let op welke PMS-kleuren je gebruikt, om problemen bij het drukken van je logo op promotiemateriaal te voorkomen.
Veel grote bedrijven hebben in de afgelopen jaren meerdere logo-veranderingen ondergaan. Bekijk onderstaande afbeelding om te zien wat zij hebben veranderd. Wat denk jij, is een logo-verandering zinnig? Of maakt het weinig verschil?
Als je besluit om je logo te redesignen, vergeet dan niet om bijvoorbeeld pennen en notitieboekjes te bestellen met het nieuwe logo.